Your email updates, powered by FeedBlitz

Click here to read this mailing online.

 
Here is a sample subscription for you. Click here to start your FREE subscription


  1. d'amanida de fonoll, pastanaga i carxofa
  2. de l'amor iodat... ¿Qué es amar?
  3. de la fideuà del patriarca, la recepta de la familia
  4. decuina al CUINA, vuit anys on the road.
  5. de piquillos farcits con lo que tiene la Paqui en casa
  6. Search decuina.net (blog de cuina, gastronomia i...alguna coseta més)
  7. Prior Mailing Archive

d'amanida de fonoll, pastanaga i carxofa


El fonoll és un ingredient que per alguna raó que se m'escapa, faig servir poc. El seu gust anisat i textura crocant donen molt de joc a l'amanida... hauré de fer alguna cosa al respecte! :P

Recepta:
Amanida de fonoll, pastanaga i carxofa

Ingredients:
1 bulb de fonoll
1 pastanaga
1 carxofa
ratlladura de pell de taronja
suc de llimona, oli, sal 

Procediment:

Tallem el fonoll en troçets menus, i la pastanaga en llesques. La carxofa també tallada (que si volem podem blanquejar lleugerament una mica en aigua) però només fent servir el cor i si tenim mandolina la fem servir per a assegurar que els troços siguin molt fins.

Preparem una vinagreta cítrica amb ratlladura de pell de taronja, suc de llimona, oli i sal.


    


de l'amor iodat... ¿Qué es amar?

de la fideuà del patriarca, la recepta de la familia



la fideuà del pare

Ja s'ha escrit sobre la perversa paradoxa social de que a moltes cultures -no en sé prou per dir que a totes- les dones s'encarreguin del fogó diari i els homes siguin els cuiners en festivitats on el foc sovint surt de la casa i es converteix en acte public. Afortunadament a casa sempre ha cuinat tothom, penso que hi ha un component culturalment genètic d'assegurar així que hom menjarà el que li vindrà de gust. Yo me lo guiso, yo me lo como.


En tot cas, no ens escapem -ni falta que fa- de tenir el nostre clitxé personal de patriarca que fa els arrossos i  fideuà en dies de festa. Així que li he demanat al pare que em redacti la seva recepta particular i me la passi per a que quedi convenientment documentada i de pas a veure si li pesquem algun truqui -que amb els anys que hem fet de pinche ja serà dificil-.

En aquestes estones de fer d'ajudant hem tingut la nostra particular polèmica sobre una tècnica que ell aplica teòricament per a obtenir el màxim resultat: bullir per segona vegada les closques de les cloïsses i musclos. Jo sempre li he dit que això no extreu res de res però ell està convençut de que soc un escèptic ignorant. Per tant, com que cuina ell, es bulleixen les closques i així està explicat a la recepta que ell mateix ha redactat. Heh!

el pare fent la fideuà


In any case, aquesta és la fideuà (els puristes poden argumentar que amb fideu gruixut no és fideuà, posbuenoposvaleposmalegro) que sovint rebla el clau en els dies de festa familiar. Ja sabeu, aquella amb un regust especial...i l'agraiment de tots al pare, es clar.

ARROZ/CAZUELA DE FIDEOS (4 per)

Condumio base:
250 g fideos medianos con "bujero" (alternativamente y según preferencias, el resultado es idéntico con cualquier tipo de fideos, a saber, gordos con o sin "bujero", cabello de ángel u otros de la escala intermedia, finos para fideuà clásica...).
0,75 l de caldo o "fumet" (en su defecto, se elabora como quedará dicho más abajo, o según gusto y posibilidades del chef casero).
Aceite de oliva virgen (si en lugar de virgen ha sido viciosamente maculado, tampoco pasa na), sal...

Condumio de campo para el sofrito:
1 pimiento rojo
2 pimientos verdes
2 tomates maduros
1 cebolla
cebollino de maceta (el cebollino es planta harto generosa: siete años lleva en mi balcón y, según corto y uso, sigue en crecimiento y multiplicándose)
2/3 alcachofas
200 g habitas tiernas de temporada

Condumio de mar/playa:
4 langostinos grandes
4 gambas grandes
2 cigalas
1 sepia
1 calamar
1 kg de chirlas
1 kg de mejillones
Condumio de campo (opcional):
250 g costilla de cerdo troceada
500 g caracoles

Elaboración:
Es más entretenida y sorpresiva si de vez en vez (o de cuando en cuando) se cambia la forma, manera o técnica elaborativa. En esta ocasión se me antojó que no contuviera tropezones inútiles, así que eliminé los caracoles de los ingredientes y me puse a la tarea.
Fabricar el sofrito según costumbre de cada cual, que cada cual en casa es el maestro y en la del carpintero cuchillo de palo. Reservar.
Abrir al vapor –por separado– chirlas y mejillones, con dos cucharadas soperas de agua y una pizca de sal. Reservar el jugo que ambas hayan soltado y cuando estén frías (también se puede estando calientes, pero a riesgo de yemarse las quemas de los dedos) separar las conchas del bicho que, a modo de tripas, tienen en su interior. Reservar los bichos y arrojar las conchas de las chirlas en una olla auxiliar grande (las de los mejillones pueden desecharse en el lugar que corresponda: amarillo, verde, blanco, azul, magenta...).
Trocear con finura sepia y calamar por separado. Así mismo, es decir, separadamente, freírlos a lento fuego y con ligereza –el calamar más ligeramente que la sepia– y reservarlos conjuntamente junto con el jugo que ambos hayan regalado.
Con generosa abundancia de aceite, dar poco más de vuelta y vuelta a langostinos, gambas y cigalas. Una vez fríos –que no congelados–, quitarles la cabeza y pelarlos. Reservar el cuerpo de todos ellos. La cabeza se corta longitudinalmente y, junto al resto de los restos generados con la peladura, incorporar a la olla auxiliar.
Freír las costillas (si se ha hecho todo comme il faut, el aceite continuará siendo cuantitativamente generoso) más de vuelta y vuelta, es decir, al gusto, en su punto o hasta que sean comestibles. Retirar las costillas y, tras separar hueso y carne, echar el hueso a la olla auxiliar y trocear la carne en pedazos más bien pequeñitos.
Todo lo depositado en la olla auxiliar, más 0,75 l de agua y una cucharadita de sal se lleva a ebullición, manteniendo esta durante diez minutos de reloj de arena (en su defecto, puede servir uno digital, un despertador de cuerda con campanilla e incluso a ojímetro); así obtenemos un caldo que, a falta del "fumet" o un bric o así, siempre será mejor que agua pura y dura. Colar y mantener caliente.
Calentado el aceite que habremos mantenido en el wok o cazuela a modo de caldera de Pedro Botero, arrojaremos en él los pecadores fideos, dándoles unas vueltas hasta que se vean semitostados. A continuación añadimos el caldo del que hayamos dispuesto y, regresado el hervor, incorporamos el resto de ingredientes que hemos ido reservando. Unas vueltecitas con mimo, el tiempo preciso para ablandar los fideos –8-10 min, según el tipo de fideo– y voilá!, la paella de fideos está lista para ser regada (yo lo hice con un Garnatxa edición limitada Maset del Lleó, añada 2013, botella 06680. Excelente.


    


decuina al CUINA, vuit anys on the road.

Just a començament d'aquest Març 2015 aquest blog fa vuit anys. I que coincideixi amb l'aparició com a blog de mes a la revista CUINA és un joiòs regalet que mai hagués ni imaginat quan vaig començar tot parlant del Barcelona Degusta (que sembla que torna) i reclamant la tornada de l'Isma Prados a TV3 (en això no hem tingut sort, catxis).

decuina.net a la revista cuina

In any case, qui ho havia de dir que fariem 8 anys -que en anys de gos son 56 i en anys de blogger deuen ser uns 80-. Gràcies als que us passeu a passejar per aquest blog pleistocènic!
Sí, tot plegat una entrada un pèl #me #myself #andI
Heh! gràcies de nou :)

 
    

de piquillos farcits con lo que tiene la Paqui en casa

Aquesta combinació és el resultat d'un repente que li va agafar a la mare tot veient els piquillos farcits de bacallà al pilpil que va fer en Berasategui al programa RobinFood per celebrar el programa número 100.
Malgrat no ser exàctament el mateix programa que era quan s'emetia per  ETV -algun bou i alguna esquella es va perdre el dia infaust en que la princesa del pueblo va passar per plató-  al meu criteri conserva encara bona dosi de passió culinaria i cuina saborosa que el fa atractiu i interessant.
I quan està en Martin Berasategui encara més, la veritat.

Pimientos del piquillo farcits

En tot cas, i tornant al fil de la noticia... a la mare se li va encomanar un puntet d'aquesta passió martiniana i va decidir fer per dinar uns piquillos farcits amb el que tenia a mà al rebost. Que ni canviaran la historia de la cuina paneuropea, ni la de la cuina panhispànica ni tans sols la de la cuina familiar. Però que han vingut de fàbula per deixar anar que m'agrada Robin Food encara que yanoesolmihmo. :P


Pimientos del piquillo rellenos con lo que tiene Paqui en casa:

Ingredientes:
1 bote de pimientos del piquillo 
Puerros
Cebolla
Hojas verdes de escarola
1 lata de sardinas en aceite de oliva
7 dientes de ajo
Crema de leche
1 cucharada de harina y un poco de leche para la bechamel

Procedimiento:
Hacer un sofrito con los puerros, cebolla y las hojas de escarola, todo finamente picado. Añadir las sardinas en puré. Añadir la cucharada de harina y darle unas vueltas. Dejar enfriar.

Una vez fría añadirle la leche para tener una mezcla suave. 

Rellenar los pimientos  (reservas unos cuantos para la salsa) y reservarlos en una fuente al horno.
Sofreir los ajos. Hacer una salsa con los pimientos, los ajos y un poco de crema de leche pasar por el minipimer hasta que salga una salsa fina.

Salsear los pimientos y poner al horno unos 10 m. Quizás no sea muy glamurosa la receta pero estaban realmente buenos.
    



Click here to safely unsubscribe from decuina.net (blog de cuina, gastronomia i...alguna coseta més). Click here to view mailing archives, here to change your preferences, or here to subscribePrivacy